Institutionspolitikker

Børnehuset Fælledens institutionspolitikker

Sukkerpolitik:

Da vi fejrer mange fødselsdage i løbet af året, opfordrer vi til et sundt alternativt til slik og kage. Det samme gør sig gældende til afslutninger, hvor vi også opfordrer til, at forældre aftaler indbyrdes, hvem der tager hvad med, hvis der er flere børn, der stopper samtidig.

Fødselsdagspolitik:

Vi går ikke hjem med stuens børn til fødselsdag, da det kræver for mange ressourcer personalemæssigt. Men vi fejrer barnet med alt, hvad der hører sig til i børnehaven og i vuggestuen. I er velkomne til at give barnet noget med, som kan deles ud til vennerne (se ovenstående sukkerpolitik).

Hvis børnene holder fødselsdag privat for en mindre gruppe og skal dele invitationer ud, gøres dette privat. Vi vil samtidig gerne frabede os, at en mindre gruppe bliver hentet til fødselsdag i børnehaven.

Mobilpolitik:

Vi ønsker både forældre og personale er nærværende i børnenes nærhed. Det betyder, at I forældre bedes sætte jeres telefon på lydløs, når I træder ind i Børnehuset Fælleden. Det skaber et større nærvær, når I skal sige farvel om morgenen, og når I møder jeres barn ved afhentning om eftermiddagen. Både vi og jeres børn vil sætte stor pris på dette øjebliks nærvær.

Fotos og videoer:

I dagligdagen benytter vi AULA, og vi lægger løbende dagbog, fotos og evt. videoer op med pædagogiske beskrivelser af hverdagen.

Gennem tiden kan dette blive til mange fotos/videoer, og da vi har en persondatalovgivning at forholde os til, så har Børnehuset Fælleden valgt ikke at gemme fotos og videoer mere end en måned. Det betyder, at alle billeder der tages i Børnehuset Fælleden slettes fra vores system efter en måned. Derfor skal I selv sørge for at printe/hente de billeder, I gerne vil gemme.

Hygiejne:

Vi har i Børnehuset Fælleden valgt at have skofri zoner, hvilket betyder at alle tager udendørs fodtøj af i opgangspartiet inden vi går ind på etagen.

Derudover forventer vi, at alle hjælpes om at sikre så høj håndhygiejne som muligt. Dette betyder, at I forældre vasker hænder med jeres børn, når I afleverer om morgenen.

Det er en forældreopgave, at både sutter og sovedyr tages med hjem og rengøres med jævne mellemrum.

Dette sikrer mindre sygdom blandt både børn og personale og højner institutionens hygiejneniveau.

Årstidsbestemt tøj og sko samt skiftetøj:

Da vi er en institution med natur- og udelivsprofil, forventes det, at I forældre sørger for, at jeres børn altid har årstidsbestemt tøj og sko i garderoberne og skiftetøj i passende størrelse til rådighed.

Dette sikrer, at vi uanset vejret kan komme ud og opleve, udfordre, udvikle og lege.